Pozvánka na školení koordinátorů dobrovolníků

04/08/2021

Společnost Accendo právě vypsala další termíny na školení koordinátorů dobrovolníků. Školení je pro účastníky zcela zdarma, účastníci po skončení získají certifikát. Školení je koncipováno jako sedmidenní po 6 hodinách školení, rozložených do tří týdnů.

První termín je zcela on-line, realizovaný v prostředí MS Teams a to v následujících termínech (téma, termín, lektoři)

  1. ZÁKLADY DOBROVOLNICTVÍ 13.9.  Štěpáníková/Hamáková
  2. ZÁKLADNÍ RÁMEC POSKYTOVÁNÍ DOBROVOLNICTVÍ  14.9 Š těpáníková/Hamáková
  3. KOMUNIKAČNÍ, PREZENTAČNÍ A LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI  20.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  4. DOBROVOLNICKÁ INFRASTRUKTURA  21.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  5. ROZVOJ LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ – Praktická výuka dobrovolníků účastníky kurzu pod dohledem lektora  22.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  6. PROPAGACE DOBROVOLNICTVÍ V ÚZEMÍ  29.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  7. MANAGEMENT V DOBROVOLNICTVÍ  1.10.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek

Zájemci se mohou přihlásit zde.

 

Druhý termín je částečně on-line. 6. a 7. den je plánován prezenčně buď v Olomouci nebo v Ostravě. Školení bude probíhat v následujících termínech (téma, termín, lektoři):

  1.  ZÁKLADY DOBROVOLNICTVÍ  18.10.  Štěpáníková/Hamáková
  2. ZÁKLADNÍ RÁMEC POSKYTOVÁNÍ DOBROVOLNICTVÍ  19.10.  Štěpáníková/Hamáková
  3. KOMUNIKAČNÍ, PREZENTAČNÍ A LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI  25.10.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  4. DOBROVOLNICKÁ INFRASTRUKTURA  26.10.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  5. ROZVOJ LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ – Praktická výuka dobrovolníků účastníky kurzu pod dohledem lektora 27.10. Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  6. PROPAGACE DOBROVOLNICTVÍ V ÚZEMÍ – PREZENČNĚ OSTRAVA/OLOMOUC  1.11.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  7. MANAGEMENT V DOBROVOLNICTVÍ – PREZENČNĚ OSTRAVA/OLOMOUC  2.11.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek

Zájemci se mohou přihlásit zde.

DETAILNÍ OBSAH KURZU
1. DEN – ZÁKLADY DOBROVOLNICTVÍ – 6 hod (Štěpáníková/Hamáková)
1.1. Teoretické vymezení – 0,5 hod
 Představení školitele, účastníků, projektu a cíle vzdělávání
 Seznámení účastníků – hra
1.2. Legislativní rámec – 1,5 hod
 Definice pojmů jako např. dobrovolná, dobrovolnická činnost, dobrovolnická organizace, dobrovolnická služba, dobrovolnictví, formální a neformální dobrovolnictví či management dobrovolnictví, firemní dobrovolnictví, Evropská dobrovolná služba
 Legislativa upravující dobrovolnictví v ČR/EU
 Informace o akreditaci MV, výhodách a nevýhodách akreditace
1.3. Práce s dobrovolníky – 2,5 hod
 Potřeba dobrovolníků
 Získávání, výběr, motivace, příprava a koordinace dobrovolníků
 Role dobrovolníka, popis činnosti a přístup k dobrovolníkovi, kompetence
 Bezpečnost práce
 Pojištění dobrovolníků
 Ukončení spolupráce s dobrovolníkem
 Evaluace – podpora, supervize, hodnocení a ocenění dobrovolníků
1.4. Příklady dobré praxe a rizika v dobrovolnictví – 1,5 hod
 Příklady dobré (případně i špatné) praxe v rámci dobrovolnictví
 Typy a oblasti dobrovolnictví, aktivity/služby poskytované dobrovolnickými centry, vykonávané dobrovolnické aktivity/služby, e-dobrovolnictví
 Rizika v dobrovolnictví
 Diskuze s účastníky školení
2. DEN – ZÁKLADNÍ RÁMEC POSKYTOVÁNÍ DOBROVOLNICTVÍ – 6 hod (Štěpáníková/Hamáková)
2.1. Ekonomický a institucionální rámec – 1,5 hod
 Ekonomická dimenze, finanční zdroje, možnosti financování managementu
 Fundraising
 Dobrovolnictví na národní, regionální či lokální úrovni
2.2. Projektový management – 2 hod
 Vize – příprava projektu – realizace – vyhodnocení projektu
 Stanovení cílů a priorit (krátkodobé x dlouhodobé cíle)
 Identifikace rizik a jejich předcházení
2.3. Základy síťování a komunikace – 2 hod
 Komunikace, jednání s dobrovolníky, organizacemi, podporovateli
 Utváření sítí v dobrovolnictví
 Zkušenosti z praxe v PR dobrovolnictví
2.4. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
3. DEN – KOMUNIKAČNÍ, PREZENTAČNÍ A LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek)
3.1. Etika, etiketa a jednání s lidmi – 1,5 hod
 Základy společenské etikety při jednáni
 Základní pravidla při oficiálním společenském styku na mezinárodní i národní úrovni
 Etický kodex organizace
 Komunikační dovednosti s nácvikem
3.2. Prezentační a lektorské dovednosti – 3 hod
 Nácvik prezentace
 Rétorika
3.3. On-line nástroje komunikace a jejich použití – 1 hod
 Pracovní schůzky – Skype, MS Teams, Zoom
 Sdílené pracovní prostory – Google disk, slack, MS Teams
 Sociální sítě
3.4. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
4. DEN – DOBROVOLNICKÁ INFRASTRUKTURA – 6 hod Hrušková/Hruška/Foldynová/asistent lektora Jirásek)
4.1. Prezentace pro 5. den školení – 2,5 hod
 Práce ve skupinách
 tvorba prezentace z předchozích téma,
 vzájemná prezentace jednotlivý témat účastníků
4.2. Role RDC – 1 hod
 Vymezení role, odpovědnosti, činnosti RDC a jejího dopadu
4.3. Vztahy s aktéry a síťování – 1 hod
 Základní východiska síťování, základní fáze síťování, identifikace problémů, neformální sítě
 Formalizované sítě a platformy pro tvorbu sítí
4.4. Role a kompetence státní správy a samosprávy – 1 hod
 Hierarchická struktura státní správy, orgány územní samosprávy
 Dotační programy,
 Strategie s dopadem na dobrovolnictví
4.5. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
5. DEN – ROZVOJ LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/asistent lektora Jirásek)
5.1. Praktická výuka dobrovolníku pod dohledem lektora
 Základní znalosti o dobrovolnictví
 Definice pojmů jako např. dobrovolná, dobrovolnická činnost, dobrovolnická organizace, dobrovolnická služba, dobrovolnictví, formální a neformální dobrovolnictví či management dobrovolnictví.
 Typy a oblasti dobrovolnictví, aktivity/služby poskytované dobrovolnickými centry, vykonávané dobrovolnické aktivity/služby
 Definování cílů dobrovolníků ve své činnosti
 Komunikace, jednání s lidmi
 Pojištění dobrovolníků
 Přístup ke klientovi
 Bezpečnost práce
 Příklady dobré praxe
6. DEN – PROPAGACE DOBROVOLNICTVÍ V ÚZEMÍ – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek)
6.1. Zhodnocení, zpětná vazba z praktické výuky dobrovolníků koordinátorem – 1,5 hod
6.2. Komunikační kanály – 1 hod
 Tištěné materiály
 Regionální tisk a televize
 Sociální sítě
 Pořádání akcí pro veřejnost
6.3. Rozvoj dalších znalosti a dovedností v dobrovolnictví – 3 hod
 Marketing a management akcí
 Praktické cvičení naplánovaní akce včetně časového harmonogramu a nastavení financí
 Vztahy s veřejností a komunikace s masmédii
 Pořádání tiskových konferencí
 Komunikační strategie
 Nástroje a obsah komunikační strategie
 Pull/Push Strategie
 Komunikační strategie na internetu
6.4. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
7. DEN – MANAGEMENT V DOBROVOLNICTVÍ – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/asistent lektora Jirásek)
7.1. Principy strategického plánování – 2 hod
 Průzkumy v území
 Tvorba koncepčních dokumentů
 Definice cílů a opatření
 Evaluace strategií a koncepcí
7.2. Osobní a Time management – 2 hod
 Základy osobního a time managementu
 Metoda „pomodoro“
7.3. Vedení pracovních jednání – 1 hod
 Vedení porad, pohovory při přijímání x propouštění zaměstnanců/dobrovolníků
 Praktický úkol: příprava a vedení porady
7.4. Závěrečné zhodnocení kurzu 1 hod
 Ověření znalostí
 Diskuze, zkušenosti, praxe

Pozvánka na školení koordinátorů dobrovolníků

04/08/2021

Společnost Accendo právě vypsala další termíny na školení koordinátorů dobrovolníků. Školení je pro účastníky zcela zdarma, účastníci po skončení získají certifikát. Školení je koncipováno jako sedmidenní po 6 hodinách školení, rozložených do tří týdnů.

První termín je zcela on-line, realizovaný v prostředí MS Teams a to v následujících termínech (téma, termín, lektoři)

  1. ZÁKLADY DOBROVOLNICTVÍ 13.9.  Štěpáníková/Hamáková
  2. ZÁKLADNÍ RÁMEC POSKYTOVÁNÍ DOBROVOLNICTVÍ  14.9 Š těpáníková/Hamáková
  3. KOMUNIKAČNÍ, PREZENTAČNÍ A LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI  20.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  4. DOBROVOLNICKÁ INFRASTRUKTURA  21.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  5. ROZVOJ LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ – Praktická výuka dobrovolníků účastníky kurzu pod dohledem lektora  22.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  6. PROPAGACE DOBROVOLNICTVÍ V ÚZEMÍ  29.9.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  7. MANAGEMENT V DOBROVOLNICTVÍ  1.10.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek

Zájemci se mohou přihlásit zde.

 

Druhý termín je částečně on-line. 6. a 7. den je plánován prezenčně buď v Olomouci nebo v Ostravě. Školení bude probíhat v následujících termínech (téma, termín, lektoři):

  1.  ZÁKLADY DOBROVOLNICTVÍ  18.10.  Štěpáníková/Hamáková
  2. ZÁKLADNÍ RÁMEC POSKYTOVÁNÍ DOBROVOLNICTVÍ  19.10.  Štěpáníková/Hamáková
  3. KOMUNIKAČNÍ, PREZENTAČNÍ A LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI  25.10.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  4. DOBROVOLNICKÁ INFRASTRUKTURA  26.10.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  5. ROZVOJ LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ – Praktická výuka dobrovolníků účastníky kurzu pod dohledem lektora 27.10. Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  6. PROPAGACE DOBROVOLNICTVÍ V ÚZEMÍ – PREZENČNĚ OSTRAVA/OLOMOUC  1.11.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek
  7. MANAGEMENT V DOBROVOLNICTVÍ – PREZENČNĚ OSTRAVA/OLOMOUC  2.11.  Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek

Zájemci se mohou přihlásit zde.

DETAILNÍ OBSAH KURZU
1. DEN – ZÁKLADY DOBROVOLNICTVÍ – 6 hod (Štěpáníková/Hamáková)
1.1. Teoretické vymezení – 0,5 hod
 Představení školitele, účastníků, projektu a cíle vzdělávání
 Seznámení účastníků – hra
1.2. Legislativní rámec – 1,5 hod
 Definice pojmů jako např. dobrovolná, dobrovolnická činnost, dobrovolnická organizace, dobrovolnická služba, dobrovolnictví, formální a neformální dobrovolnictví či management dobrovolnictví, firemní dobrovolnictví, Evropská dobrovolná služba
 Legislativa upravující dobrovolnictví v ČR/EU
 Informace o akreditaci MV, výhodách a nevýhodách akreditace
1.3. Práce s dobrovolníky – 2,5 hod
 Potřeba dobrovolníků
 Získávání, výběr, motivace, příprava a koordinace dobrovolníků
 Role dobrovolníka, popis činnosti a přístup k dobrovolníkovi, kompetence
 Bezpečnost práce
 Pojištění dobrovolníků
 Ukončení spolupráce s dobrovolníkem
 Evaluace – podpora, supervize, hodnocení a ocenění dobrovolníků
1.4. Příklady dobré praxe a rizika v dobrovolnictví – 1,5 hod
 Příklady dobré (případně i špatné) praxe v rámci dobrovolnictví
 Typy a oblasti dobrovolnictví, aktivity/služby poskytované dobrovolnickými centry, vykonávané dobrovolnické aktivity/služby, e-dobrovolnictví
 Rizika v dobrovolnictví
 Diskuze s účastníky školení
2. DEN – ZÁKLADNÍ RÁMEC POSKYTOVÁNÍ DOBROVOLNICTVÍ – 6 hod (Štěpáníková/Hamáková)
2.1. Ekonomický a institucionální rámec – 1,5 hod
 Ekonomická dimenze, finanční zdroje, možnosti financování managementu
 Fundraising
 Dobrovolnictví na národní, regionální či lokální úrovni
2.2. Projektový management – 2 hod
 Vize – příprava projektu – realizace – vyhodnocení projektu
 Stanovení cílů a priorit (krátkodobé x dlouhodobé cíle)
 Identifikace rizik a jejich předcházení
2.3. Základy síťování a komunikace – 2 hod
 Komunikace, jednání s dobrovolníky, organizacemi, podporovateli
 Utváření sítí v dobrovolnictví
 Zkušenosti z praxe v PR dobrovolnictví
2.4. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
3. DEN – KOMUNIKAČNÍ, PREZENTAČNÍ A LEKTORSKÉ DOVEDNOSTI – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek)
3.1. Etika, etiketa a jednání s lidmi – 1,5 hod
 Základy společenské etikety při jednáni
 Základní pravidla při oficiálním společenském styku na mezinárodní i národní úrovni
 Etický kodex organizace
 Komunikační dovednosti s nácvikem
3.2. Prezentační a lektorské dovednosti – 3 hod
 Nácvik prezentace
 Rétorika
3.3. On-line nástroje komunikace a jejich použití – 1 hod
 Pracovní schůzky – Skype, MS Teams, Zoom
 Sdílené pracovní prostory – Google disk, slack, MS Teams
 Sociální sítě
3.4. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
4. DEN – DOBROVOLNICKÁ INFRASTRUKTURA – 6 hod Hrušková/Hruška/Foldynová/asistent lektora Jirásek)
4.1. Prezentace pro 5. den školení – 2,5 hod
 Práce ve skupinách
 tvorba prezentace z předchozích téma,
 vzájemná prezentace jednotlivý témat účastníků
4.2. Role RDC – 1 hod
 Vymezení role, odpovědnosti, činnosti RDC a jejího dopadu
4.3. Vztahy s aktéry a síťování – 1 hod
 Základní východiska síťování, základní fáze síťování, identifikace problémů, neformální sítě
 Formalizované sítě a platformy pro tvorbu sítí
4.4. Role a kompetence státní správy a samosprávy – 1 hod
 Hierarchická struktura státní správy, orgány územní samosprávy
 Dotační programy,
 Strategie s dopadem na dobrovolnictví
4.5. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
5. DEN – ROZVOJ LEKTORSKÝCH DOVEDNOSTÍ – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/asistent lektora Jirásek)
5.1. Praktická výuka dobrovolníku pod dohledem lektora
 Základní znalosti o dobrovolnictví
 Definice pojmů jako např. dobrovolná, dobrovolnická činnost, dobrovolnická organizace, dobrovolnická služba, dobrovolnictví, formální a neformální dobrovolnictví či management dobrovolnictví.
 Typy a oblasti dobrovolnictví, aktivity/služby poskytované dobrovolnickými centry, vykonávané dobrovolnické aktivity/služby
 Definování cílů dobrovolníků ve své činnosti
 Komunikace, jednání s lidmi
 Pojištění dobrovolníků
 Přístup ke klientovi
 Bezpečnost práce
 Příklady dobré praxe
6. DEN – PROPAGACE DOBROVOLNICTVÍ V ÚZEMÍ – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/ asistent lektora Jirásek)
6.1. Zhodnocení, zpětná vazba z praktické výuky dobrovolníků koordinátorem – 1,5 hod
6.2. Komunikační kanály – 1 hod
 Tištěné materiály
 Regionální tisk a televize
 Sociální sítě
 Pořádání akcí pro veřejnost
6.3. Rozvoj dalších znalosti a dovedností v dobrovolnictví – 3 hod
 Marketing a management akcí
 Praktické cvičení naplánovaní akce včetně časového harmonogramu a nastavení financí
 Vztahy s veřejností a komunikace s masmédii
 Pořádání tiskových konferencí
 Komunikační strategie
 Nástroje a obsah komunikační strategie
 Pull/Push Strategie
 Komunikační strategie na internetu
6.4. Shrnutí dne – 0,5 hodiny
 Diskuze zkušenosti, praxe
 Ověření získaných znalosti
 Zpětná vazba od všech účastníků (kolečko)
7. DEN – MANAGEMENT V DOBROVOLNICTVÍ – 6 hod (Hrušková/Hruška/Foldynová/asistent lektora Jirásek)
7.1. Principy strategického plánování – 2 hod
 Průzkumy v území
 Tvorba koncepčních dokumentů
 Definice cílů a opatření
 Evaluace strategií a koncepcí
7.2. Osobní a Time management – 2 hod
 Základy osobního a time managementu
 Metoda „pomodoro“
7.3. Vedení pracovních jednání – 1 hod
 Vedení porad, pohovory při přijímání x propouštění zaměstnanců/dobrovolníků
 Praktický úkol: příprava a vedení porady
7.4. Závěrečné zhodnocení kurzu 1 hod
 Ověření znalostí
 Diskuze, zkušenosti, praxe

Aktuality a události

08/01/2025

Rozvoji dobrovolnictví v Česku pomůže nová koncepce

  • dobrovolnictví
  • Ministerstvo vnitra
28/11/2024

Hledáme dobrovolníka na doučování – Vrbno pod Pradědem

26/11/2024

Ocenění Maják 2024: Poděkování těm, kdo stojí za dobrovolnickou pomocí

Další aktuality